Vállalást tett a reklámipar a környezetvédelem és fenntarthatóság reklámokban és a reklámkészítés során történő jobb érvényesítése érdekében.
A Green Pledge vállalás életre hívói – Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) – elkötelezettek az iránt, hogy a reklámkészítés folyamata során kiemelt figyelmet fordítsanak a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, magatartási formákra és a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére, hogy hozzájárulnak a pozitív környezetvédelemmel, fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi szemléletváltozáshoz. Tovább>>
Kategória: Sajtóközlemények
Együttműködési megállapodást kötött a MÉKISZ az ÖRT-tel
Együttműködési megállapodást írt alá a Magyarországi Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Egyesülete (MÉKISZ) az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), amelyben magasabb szintre emelte az elmúlt években operatív szinten zajló kooperációját, egyben megerősítette az etikus és felelős reklámtevékenység területén végzendő együttműködést. A megállapodás legfontosabb elemeként a saját etikai kódexszel rendelkező szakmai szervezet jövőben az étrend-kiegészítő reklámok tartalmával kapcsolatos etikai eljárásokat az ÖRT-re, mint független szervezetre bízza. >>
GVH-ÖRT workshop az új UCP Notice-ról
Az Európai Bizottság decemberben tette közzé a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló irányelvhez készült útmutatóját (UCP Notice). Frissített útmutató magyar hatóság általi értelmezésének, vizsgálati szempontjainak megismerése érdekében tartott ÖRT workshopon a GVH elnöke Rigó Csaba Balázs az ipar, a fogyasztók és a szabályozók közös felelősségét hangsúlyozta. Dr. Zenisek Andrea a GVH fogyasztói iroda vezetője a változásokról, valamint a 2022. május 28-tól hatályba lépő, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény (Fttv.) új elemeiről tartott előadást tartott ÖRT tagságát és az MMSZ Zöld tagozatát képviselő szakemberek számára. Tovább>>
A foci EB reklámszabályai
Csak óvatosan a Foci EB-vel kapcsolatos reklámokkal! AZ UEFA jogtulajdonosként nemcsak a mérkőzésekre, hanem a kereskedelmi jogokra is figyel.
Lassan hagyománnyá válik, hogy egy-egy nemzetközi sportverseny előtt az ÖRT közzéteszi az adott verseny kereskedelmi jogaira vonatkozó előírásokat, ezzel is segítve a reklámozókat a jogszerű, az adott versennyel kapcsolatos szabályok betartásában. Tovább>>
Megkezdődött a Magyar Reklámetikai Kódex frissítése
Hat év után elérkezett az idő a Magyar Reklámetikai Kódex frissítésének. A hagyományoknak megfelelően most is az MRSZ és az ÖRT csapata alkotja a kodifikációs munkabizottságot, a Kódex elfogadására pedig széleskörű egyeztetés után kerülhet sor. Tovább>>
Spanyol elnöknő az EASA élén
Új elnökséget választott az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA). Spanyol elnöknőt választottak, Charo Fernando Magarzo személyében, Fazekas Ildikó pedig továbbra is az igazgatótanács tagja maradt. >>
GVH-ÖRT workshop a zöld marketingről
A GVH által kiadott „Zöld útmutató”-ról tartott ÖRT workshopon a GVH elnöke Rigó Csaba Balázs az ipar, a fogyasztók és a szabályozók közös felelősségét hangsúlyozta. Zenisek Andrea és Német Noémi az egyértelmű, pontos és ellenőrizhető zöld állítások alkalmazására hívta fel a figyelmet. >>
Új csatlakozók a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban
Az emberi méltóság reklámokban való érvényesülése érdekében tett vállaláshoz a márciusi indítása után újabb huszonkét tagvállalat csatlakozott. Az aláírók elkötelezettek az iránt, hogy a reklámokban történő felelősségteljes és sokoldalú emberábrázolással hozzájáruljanak a pozitív kulturális változáshoz. >>
Reklám Önszabályozásért Nagydíj Koltay Andrásnak
Az Önszabályozó Reklám Testület által alapított díjat első alkalommal Megyer Örs, az ÖRT húsz éven át volt elnöke kapta. Ebben az évben Koltay András vehette át a Reklám Önszabályozásért nagydíjat, a reklám társszabályozás hazai bevezetésében szerzett érdemeiért. >>