Etikai ad hoc bizottsági ülések időpontjai

Április 3., 10., 17., 24.

Május 8., 15., 22., 29.

Április 29-i héten bizottsági ülésünk elmarad, irodánk május 1-3. között zárva tart.

Felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy adott bizottsági ülésen csak az azt megelőző nap 12 óráig beérkezett kéréseket tudjuk megvizsgálni! Az aktuális ülés napján beérkező ügyeket csak a következő heti ülésen áll módunkban a Bizottság elé terjeszteni!

Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban?

Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban? 2Rekord létszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) az első közös workshopját az Igazságügyi Minisztérium (IM) szakembereivel a fogyasztóvédelmi hatóság reklámozási gyakorlatot érintő tevékenységével kapcsolatban. A kiemelt vizsgálati témák mellett a korábbi ellenőrzési eredmények és azok tapasztalatai is bemutatásra kerültek a közel száz, az ÖRT tagságát képviselő szakember számára.  >>

Zöld állítások fókuszban – Közös workshop a GVH-val!

Zöld állítások fókuszban - Közös workshop a GVH-val!

Közel százan regisztráltak a Gazdasági Versenyhivatal szakembereivel tartott workshopunkra, ahol a zöld állítások reklámokban való helyes használata volt fókuszban. A nagy érdeklődés egyértelmű üzenet számunkra, hogy az adott téma és természetesen az előzetes megfelelés fontos a tagvállalataink számára.

Megtiszteltetés volt számunkra, hogy Rigó Csaba Balázs a GVH elnöke elfogadta a felkérésünket és köszöntette a résztvevőket. Rövid beszédében kiemelte az előzetes megfelelés fontosságát és méltatta az ÖRT ez irányban végzett tevékenységét. A megnyitó után dr. Basa Andrea, a Fogyasztóvédelmi Iroda  vezetője tartott előadást a zöld állításokhoz kapcsolódó eddig lezajlott hatósági vizsgálatok tanulságairól és adott tájékoztatást a vállalatok számára elérhető támogatói anyagokról. Berezvai Zombor, a GVH vezető közgazdásza, a zöld állítások témavezetője pedig az elmúlt időszakban lezajlott kutatási eredményeket és az abból levonható tanulságokat mutatta be a nagyszámú hallgatóságnak. A workshopot a korábban már megszokott Q/A szekcióval zártuk, ahol a napi reklámkészítés gyakorlatához kapcsolódó kérdésekre kaptunk válaszokat a Hatóság kiváló szakemberei számára.

A Magyar Reklámetikai Kódex külön cikkelyben foglalkozik a zöld állítások témakörével, az ÖRT tagsága részére pedig külön elérhető a reklámkészítési gyakorlatot segítő zöld útmutatónk is.

Átadták az első Green Pledge védjegyeket

A Green Pledge program keretében átadták az sikeres pályázóknak a Green Pledge díjakat, amelyet hét vállalat – a Dentsu, a Henkel, az E.ON, a Velux, a Mastercard, a K&H Bank és a Well PR – tíz, a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontok reklámozási gyakorlatban történő alkalmazását bemutató pályázata érdemelt ki. Tovább>>

Átadták az első Green Pledge védjegyeket

AI és reklám – DIMSZ-ÖRT workshop

Milyen hatása lesz a mesterséges intelligenciának a reklámozási gyakorlatra?
AI és reklám - DIMSZ-ÖRT workshopA mesterséges intelligencia és a reklámozás közös kapcsolódási pontjainak bemutatására szervezett workshopot a DIMSZ Adatvezérelt Marketing Szövetség, valamint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). Hogyan képzeljük el a jövő reklámozási gyakorlatát a közzétételi és az alkotási szakaszokban? Melyek azok a területek, ahol már megjelent vagy hamarosan megjelenik az AI? Lehet-e a mesterséges intelligencia etikus, lehet-e etikusságra tanítani? Milyen szerepe kell, hogy legyen a szabályozásnak és az önszabályozásnak ezen a területen?
Ezekre a kérdésekre adtak választ a meghívott szakemberek, akik komoly gyakorlati múlttal rendelkeznek akár az AI alkalmazási, de akár szabályozási területén is. Tovább>>

Megújul a Magyar Reklámetikai Kódex

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kodifikációs bizottsága az elmúlt két évben széleskörű szakmai egyeztetés keretében, mintegy 24 szervezet javaslatainak összehangolásával több mint 30 ülés alkalmával aktualizálta a Magyar Reklámetikai Kódexet. Sok más jelentős változás mellett a modernizált normagyűjteményben kiemelt figyelmet kapott az adatvédelem; a gyermek és fiatalkorúaknak szóló reklámozásnak vagy a szerepeltetésükkel készült reklámoknak két külön fejezetet is szentel a kódex; a környezetvédelemmel és fenntarthatósággal kapcsolatos reklámokról szóló rész pedig közel háromszorosára bővült. A frissített – a mai szabályozást kiegészítő, és a gazdasági, kulturális, társadalmi környezethez illeszkedő – normagyűjteményt április 4-én 24 szervezet vezetője írta alá ünnepélyes keretek között. Tovább>>

Új Magyar Reklámetikai Kódex

Megújul a Reklámetikai Kódex 1

Kódex aláírók

Megújul a Reklámetikai Kódex 2

ÖRT és MRSZ

Megújul a Reklámetikai Kódex

Már 36 vállalat csatlakozott a Green Pledge vállaláshoz

Ünnepélyes keretek között tett vállalást a marketing- és reklámipar 36 meghatározó szereplője a környezetvédelem és a fenntarthatóság jobb érvényesítése érdekében azáltal, hogy csatlakoztak az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez. >>

Bizalom az ÖRT vezetésének

Az ÖRT 2022. évi Közgyűlése megerősítette a szervezet vezetését, így a következő három évben ismét Molnár Kálmán, az Unilever Jogi- és Vállalati Kapcsolati Igazgatója lesz az ÖRT elnöke, Mező László (Medicom) és Galavics András (MTVA) pedig az alelnökök. Fazekas Ildikó igazgatóként a stratégiai feladatokra koncentrál, Gerendi Zsolt pedig főtitkárként a szervezet operatív vezetését látja el. Tovább>>

Dr. Fazekas Ildikó kapta a Magyar Marketing Szövetség Életműdíját

A szakma felelőssége, hogy jó ütemben válaszoljon a környezet kihívásaira Dr. Fazekas Ildikó kapta a Magyar Marketing Szövetség Életműdíját

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) orientációs értékteremtése keretében minden évben elismeri és bemutatja a legsikeresebb marketingvezetőket, az év legkiválóbb marketing és digitális megoldásait, illetve kampányait, valamint a legjobb városmarketing projekteket. Az MMSZ Tonk Emil Életműdíj ugyanakkor a szakmai szervezet egyik legfontosabb díja, hiszen azzal egy kiteljesedett, a marketingszakma egésze érdekében végzett, eredményes szakmai életutat ismer el. Tovább >>