Hat év után itt az idő, hogy aktualizáljuk a Magyar Reklámetikai Kódexet. A munka első szakaszában a megújuló kódex tartalmához kérjük a javaslatokat, és számítunk a te véleményedre is, amelyet január 31-ig várunk. A javaslatok összegzése után az új Kódex elfogadását széleskörű szakmai egyeztetés előzi majd meg.
Kategória: Hírek
Támogatói megjelenések – új útmutató
A támogató spotok jövőbeni készítéséhez, a tartalmi kérdések eldöntéséhez segítséget nyújtó útmutatót készítettünk. Az új útmutató az első féléves, az NMHH-val kötött társzabályozási szerződés keretében végzett monitoring vizsgálatunk eredményének feldolgozása alapján készült.
Etikai ad hoc bizottsági ülések időpontjai
December 2., 9., 16., 22. (kedd!)
Felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy adott bizottsági ülésen csak az azt megelőző nap 12 óráig beérkezett kéréseket tudjuk megvizsgálni! Az aktuális ülés napján beérkező ügyeket csak a következő heti ülésen áll módunkban a Bizottság elé terjeszteni!
Új csatlakozók a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban
Az emberi méltóság reklámokban való érvényesülése érdekében tett vállaláshoz a márciusi indítása után újabb huszonkét tagvállalat csatlakozott. Az aláírók elkötelezettek az iránt, hogy a reklámokban történő felelősségteljes és sokoldalú emberábrázolással hozzájáruljanak a pozitív kulturális változáshoz. >>
Nemzetközi konferencia a megtévesztő reklámokról
2020. november 6-án, immár nyolcadik alkalommal kerül sor a Pázmány Péter Katolikus Egyetem JÁK Versenyjog Kutatóközpontja szervezésében a megtévesztő reklámok és egyéb tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok aktuális kérdéseit bemutató angol nyelvű konferenciára.
Az ezúttal az online térben megrendezésre kerülő eseményt Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke nyitja meg. A GVH gyakorlatáról Bak László elnökhelyettes fog beszámolni. A workshop első felében az EU Bizottság képviselője ismerteti az aktuális jogszabályi és policy fejleményeket, majd a meghívott versenyhatóságok (Olaszország, Lengyelország, Dánia, Hollandia), illetve az Önszabályozó Reklám Testület foglalják össze gyakorlati tapasztalataikat. A második panelban a jogalkalmazók közötti európai együttműködésről, illetve a reklámozó vállalkozásokat közvetlenül érintő bírságokról és egyéb szankciókról lesz szó.
A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött. (suri.noemi@jak.ppke.hu). További információ található az ucp.versenyjog.com frissülő honlapján.
Reklám Önszabályozásért Nagydíj Koltay Andrásnak
Az Önszabályozó Reklám Testület által alapított díjat első alkalommal Megyer Örs, az ÖRT húsz éven át volt elnöke kapta. Ebben az évben Koltay András vehette át a Reklám Önszabályozásért nagydíjat, a reklám társszabályozás hazai bevezetésében szerzett érdemeiért. >>
Csatlakozik a Google az Európai Önszabályozó Szervezethez
Történelmi pillanat az önszabályozás rendszerében a Google csatlakozása az EASA-hoz, az európai országok önszabályozó és a reklám szakma szervezeteit tömörítő Európai Önszabályozó Szervezethez. A Google az első cég, amely nem szakmai szervezeten keresztül, hanem közvetlen tagság révén válik a felelős reklámozásért dolgozó EASA részévé. >>
Vendégségben a Márkamonitornál
dr Fazekas Ildikóval beszélgetett Szakács László az ÖRT tevékenységéről és a reklám önszabályozás aktuális témáiról.
A Jazzy Rádióban elhangzott beszélgetést itt hallgathatjátok meg.
GVH workshop a gyermekeknek szól reklámokról
Bár nem új a jogszabály, amely szerint tilos a gyermek vásárlásra való közvetlen felszólítása, de a Gazdasági Versenyhivatal közelmúltban kiszabott bírságai ráirányították a figyelmet erre a kérdésre. Dr. Zenisek Andrea és dr. Szoboszlai Izabella, a hatóság vezető munkatársai osztották meg a vizsgálatok és a bírságok szempontrendszereit az ÖRT által szervezett online workshopon.>>