GVH workshop a gyermekeknek szól reklámokról

GVH workshop a gyermekeknek szól reklámokrólBár nem új a jogszabály, amely szerint tilos a gyermek vásárlásra való közvetlen felszólítása, de a Gazdasági Versenyhivatal közelmúltban kiszabott bírságai ráirányították a figyelmet erre a kérdésre. Dr. Zenisek Andrea és dr. Szoboszlai Izabella, a hatóság vezető munkatársai osztották meg a vizsgálatok és a bírságok szempontrendszereit az ÖRT által szervezett online workshopon.>>

Új módszerrel monitoringozott az ÖRT

A gyerekeknek szóló digitális reklámok kérdése az ÖRT fókuszában van, és ennek vizsgálatára új vizsgálati módszert vezettek be. Munkatársunk avatar profillal (13 éves) jelent meg a digitális térben, és rögzítette az így megjelenő reklámokat. A vizsgálat reklámetikai szempontból megnyugtató eredménnyel zárult. >>

Dr. Takács Ildikóról nevezték el az ÖRT tárgyalóját

Dr. Takács Ildikóról nevezték el az ÖRT tárgyalójátDr. Takács Ildikó az egyik legelhivatottabb kezdeményezője volt a hazai önszabályozás megteremtésének, és haláláig a választmány tagjaként segítette az ÖRT munkáját. Emléke előtt tiszteleg az Önszabályozó Reklám Testület tagsága azzal, hogy a fontos döntések helyszínéül szolgáló tárgyalót róla nevezik el. >>

Új tag az ÖRT-ben

Köszöntjük új tagjainkat a CooperVision Kft-t és a Publicity-Aim Kft-t, akik 2020 augusztusától az ÖRT tagjai!

Új tag az ÖRT-ben

Köszöntjük új tagjainkat a Logiscool Kft-t, a Positive by Hinora Group Kft-t, a Star Network MCN Kft-t és a Webshop Logisztika Kft-t, akik 2020 júliusától az ÖRT tagjai!

Etikai ad hoc bizottsági ülések időpontjai

Augusztus 5., 19., 25.

Szeptember 2., 9., 16., 23., 30.

Felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy adott bizottsági ülésen csak az azt megelőző nap 12 óráig beérkezett kéréseket tudjuk megvizsgálni! Az aktuális ülés napján beérkező ügyeket csak a következő heti ülésen áll módunkban a Bizottság elé terjeszteni!

Gyermekszereplők a digitális reklámokban

A digitális világban már nem csak felhasználóként, de aktív szereplőként is jelen vannak a gyermekek – gyakran a reklámokban is, influencerként és influencer gyermekeként.

Mire ügyeljenek a megbízók, hogy jogszerűen, etikusan, a gyermekek emberi méltóságát és digitális lábnyomát is figyelembe véve járjanak el? Erről adott ki ajánlást az ÖRT a Hintalovon Alapítvánnyal együttműködve.

Új tag az ÖRT-ben

Köszöntjük új tagjainkat a Red Bull Hungária Kft-t és a Sunny Studio Film-Art Kft-t, akik 2020 júniusától az ÖRT tagjai!

Új tag az ÖRT-ben

Köszöntjük új tagjainkat a Magyar Posta Zrt-t és a Swiss Laboratory Kft-t, akik 2020 májusától az ÖRT tagjai!