Zöld állítások fókuszban – Közös workshop a GVH-val!

Zöld állítások fókuszban - Közös workshop a GVH-val!

Közel százan regisztráltak a Gazdasági Versenyhivatal szakembereivel tartott workshopunkra, ahol a zöld állítások reklámokban való helyes használata volt fókuszban. A nagy érdeklődés egyértelmű üzenet számunkra, hogy az adott téma és természetesen az előzetes megfelelés fontos a tagvállalataink számára.

Megtiszteltetés volt számunkra, hogy Rigó Csaba Balázs a GVH elnöke elfogadta a felkérésünket és köszöntette a résztvevőket. Rövid beszédében kiemelte az előzetes megfelelés fontosságát és méltatta az ÖRT ez irányban végzett tevékenységét. A megnyitó után dr. Basa Andrea, a Fogyasztóvédelmi Iroda  vezetője tartott előadást a zöld állításokhoz kapcsolódó eddig lezajlott hatósági vizsgálatok tanulságairól és adott tájékoztatást a vállalatok számára elérhető támogatói anyagokról. Berezvai Zombor, a GVH vezető közgazdásza, a zöld állítások témavezetője pedig az elmúlt időszakban lezajlott kutatási eredményeket és az abból levonható tanulságokat mutatta be a nagyszámú hallgatóságnak. A workshopot a korábban már megszokott Q/A szekcióval zártuk, ahol a napi reklámkészítés gyakorlatához kapcsolódó kérdésekre kaptunk válaszokat a Hatóság kiváló szakemberei számára.

A Magyar Reklámetikai Kódex külön cikkelyben foglalkozik a zöld állítások témakörével, az ÖRT tagsága részére pedig külön elérhető a reklámkészítési gyakorlatot segítő zöld útmutatónk is.

Etikai ad hoc bizottsági ülések időpontjai

Február 7., 14., 21., 28.

Március 6., 13., 20., 27.

Felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy adott bizottsági ülésen csak az azt megelőző nap 12 óráig beérkezett kéréseket tudjuk megvizsgálni! Az aktuális ülés napján beérkező ügyeket csak a következő heti ülésen áll módunkban a Bizottság elé terjeszteni!

Átadták az első Green Pledge védjegyeket

A Green Pledge program keretében átadták az sikeres pályázóknak a Green Pledge díjakat, amelyet hét vállalat – a Dentsu, a Henkel, az E.ON, a Velux, a Mastercard, a K&H Bank és a Well PR – tíz, a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontok reklámozási gyakorlatban történő alkalmazását bemutató pályázata érdemelt ki. Tovább>>

Átadták az első Green Pledge védjegyeket

AI és reklám – DIMSZ-ÖRT workshop

Milyen hatása lesz a mesterséges intelligenciának a reklámozási gyakorlatra?
AI és reklám - DIMSZ-ÖRT workshopA mesterséges intelligencia és a reklámozás közös kapcsolódási pontjainak bemutatására szervezett workshopot a DIMSZ Adatvezérelt Marketing Szövetség, valamint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). Hogyan képzeljük el a jövő reklámozási gyakorlatát a közzétételi és az alkotási szakaszokban? Melyek azok a területek, ahol már megjelent vagy hamarosan megjelenik az AI? Lehet-e a mesterséges intelligencia etikus, lehet-e etikusságra tanítani? Milyen szerepe kell, hogy legyen a szabályozásnak és az önszabályozásnak ezen a területen?
Ezekre a kérdésekre adtak választ a meghívott szakemberek, akik komoly gyakorlati múlttal rendelkeznek akár az AI alkalmazási, de akár szabályozási területén is. Tovább>>

Megújul a Magyar Reklámetikai Kódex

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kodifikációs bizottsága az elmúlt két évben széleskörű szakmai egyeztetés keretében, mintegy 24 szervezet javaslatainak összehangolásával több mint 30 ülés alkalmával aktualizálta a Magyar Reklámetikai Kódexet. Sok más jelentős változás mellett a modernizált normagyűjteményben kiemelt figyelmet kapott az adatvédelem; a gyermek és fiatalkorúaknak szóló reklámozásnak vagy a szerepeltetésükkel készült reklámoknak két külön fejezetet is szentel a kódex; a környezetvédelemmel és fenntarthatósággal kapcsolatos reklámokról szóló rész pedig közel háromszorosára bővült. A frissített – a mai szabályozást kiegészítő, és a gazdasági, kulturális, társadalmi környezethez illeszkedő – normagyűjteményt április 4-én 24 szervezet vezetője írta alá ünnepélyes keretek között. Tovább>>

Új Magyar Reklámetikai Kódex

Megújul a Reklámetikai Kódex 1

Kódex aláírók

Megújul a Reklámetikai Kódex 2

ÖRT és MRSZ

Megújul a Reklámetikai Kódex

Már 36 vállalat csatlakozott a Green Pledge vállaláshoz

Ünnepélyes keretek között tett vállalást a marketing- és reklámipar 36 meghatározó szereplője a környezetvédelem és a fenntarthatóság jobb érvényesítése érdekében azáltal, hogy csatlakoztak az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez. >>

Bizalom az ÖRT vezetésének

Az ÖRT 2022. évi Közgyűlése megerősítette a szervezet vezetését, így a következő három évben ismét Molnár Kálmán, az Unilever Jogi- és Vállalati Kapcsolati Igazgatója lesz az ÖRT elnöke, Mező László (Medicom) és Galavics András (MTVA) pedig az alelnökök. Fazekas Ildikó igazgatóként a stratégiai feladatokra koncentrál, Gerendi Zsolt pedig főtitkárként a szervezet operatív vezetését látja el. Tovább>>

Dr. Fazekas Ildikó kapta a Magyar Marketing Szövetség Életműdíját

A szakma felelőssége, hogy jó ütemben válaszoljon a környezet kihívásaira Dr. Fazekas Ildikó kapta a Magyar Marketing Szövetség Életműdíját

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) orientációs értékteremtése keretében minden évben elismeri és bemutatja a legsikeresebb marketingvezetőket, az év legkiválóbb marketing és digitális megoldásait, illetve kampányait, valamint a legjobb városmarketing projekteket. Az MMSZ Tonk Emil Életműdíj ugyanakkor a szakmai szervezet egyik legfontosabb díja, hiszen azzal egy kiteljesedett, a marketingszakma egésze érdekében végzett, eredményes szakmai életutat ismer el. Tovább >>

Green Pledge projekt

Green Pledge projekt

Vállalást tett a reklámipar a környezetvédelem és fenntarthatóság reklámokban és a reklámkészítés során történő jobb érvényesítése érdekében.
A Green Pledge vállalás életre hívói – Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) – elkötelezettek az iránt, hogy a reklámkészítés folyamata során kiemelt figyelmet fordítsanak a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, magatartási formákra és a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére, hogy hozzájárulnak a pozitív környezetvédelemmel, fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi szemléletváltozáshoz. Tovább>>