Köszöntjük új tagjainkat, a 77 Elektronika Kft-ét és Vöröskő Kft-ét (Euronics), akik 2022 májusától az ÖRT tagjai!
Kategória: Hírek
GVH-ÖRT workshop az új UCP Notice-ról
Az Európai Bizottság decemberben tette közzé a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló irányelvhez készült útmutatóját (UCP Notice). Frissített útmutató magyar hatóság általi értelmezésének, vizsgálati szempontjainak megismerése érdekében tartott ÖRT workshopon a GVH elnöke Rigó Csaba Balázs az ipar, a fogyasztók és a szabályozók közös felelősségét hangsúlyozta. Dr. Zenisek Andrea a GVH fogyasztói iroda vezetője a változásokról, valamint a 2022. május 28-tól hatályba lépő, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény (Fttv.) új elemeiről tartott előadást tartott ÖRT tagságát és az MMSZ Zöld tagozatát képviselő szakemberek számára. Tovább>>
Módosítások a Gyftv-ben!
„17.§ (6) – Tilos közzétenni
d) gyermekkorúaknak szóló reklámot, ideértve a gyermekeknek szóló műsorban, kiadványban közzétett reklámot,”
Az OGYÉI szeptember 20-i dátummal tette közzé a 2006. évi XCVIII. törvény 2021. június 29. napjától hatályos, a módosításairól szóló összefoglalóját, mely többek között foglalkozik a 17§. paragrafus változásával is, mely a törvény hatálya alá tartozó gyermekkorúaknak szóló reklámok elhelyezésének korlátozását érinti.
Pedofília és a nemi identitás kérdésének aggasztó összemosása – az ÖRT egyetért az MRSZ-szel
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) véleménye szerint a homoszexualitás és nemváltás tömegmédiában és reklámokban való megjelenítését ilyen mértékben és módon nem indokolt törvényileg szabályozni.
Az MRSZ ugyanakkor aggasztónak véli a bűncselekménynek számító pedofília és az alapvető emberi jognak számító szexuális orientáció összekapcsolását a reklám és média törvények módosító szövegtervezetében. Mivel a nem heteroszexuális nemi identitású, törvényes módon élő emberek is azonos jogokkal rendelkeznek alkotmányos alapjogból fakadóan, mint bárki más, így ezen témák, személyek megjelenítésének ilyen módú korlátozása a reklámokban, a szexuális kisebbségek kirekesztése a tömegmédia műsoraiból azt a felelősségteljes és sokszínű emberábrázolást akadályozza, amely lehetővé teszi a tolerancia és elfogadás értékei mentén a világ és a benne élő emberek változatosságának bemutatását és a pozitív kulturális változásokhoz hozzájárulva a negatív sztereotípiák megszüntetését.
A teljes sajtónyilatkozat itt érhető el.
Megkezdődött a Magyar Reklámetikai Kódex frissítése
Hat év után elérkezett az idő a Magyar Reklámetikai Kódex frissítésének. A hagyományoknak megfelelően most is az MRSZ és az ÖRT csapata alkotja a kodifikációs munkabizottságot, a Kódex elfogadására pedig széleskörű egyeztetés után kerülhet sor. Tovább>>
Spanyol elnöknő az EASA élén

Új elnökséget választott az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA). Spanyol elnöknőt választottak, Charo Fernando Magarzo személyében, Fazekas Ildikó pedig továbbra is az igazgatótanács tagja maradt. >>
Kódex frissítés – Számít a véleményed!
Hat év után itt az idő, hogy aktualizáljuk a Magyar Reklámetikai Kódexet. A munka első szakaszában a megújuló kódex tartalmához kérjük a javaslatokat, és számítunk a te véleményedre is, amelyet január 31-ig várunk. A javaslatok összegzése után az új Kódex elfogadását széleskörű szakmai egyeztetés előzi majd meg.
Támogatói megjelenések – új útmutató
A támogató spotok jövőbeni készítéséhez, a tartalmi kérdések eldöntéséhez segítséget nyújtó útmutatót készítettünk. Az új útmutató az első féléves, az NMHH-val kötött társzabályozási szerződés keretében végzett monitoring vizsgálatunk eredményének feldolgozása alapján készült.
Új csatlakozók a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban

Az emberi méltóság reklámokban való érvényesülése érdekében tett vállaláshoz a márciusi indítása után újabb huszonkét tagvállalat csatlakozott. Az aláírók elkötelezettek az iránt, hogy a reklámokban történő felelősségteljes és sokoldalú emberábrázolással hozzájáruljanak a pozitív kulturális változáshoz. >>

