Green Pledge projekt

Green Pledge projekt

Vállalást tett a reklámipar a környezetvédelem és fenntarthatóság reklámokban és a reklámkészítés során történő jobb érvényesítése érdekében.
A Green Pledge vállalás életre hívói – Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) – elkötelezettek az iránt, hogy a reklámkészítés folyamata során kiemelt figyelmet fordítsanak a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, magatartási formákra és a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére, hogy hozzájárulnak a pozitív környezetvédelemmel, fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi szemléletváltozáshoz. Tovább>>

Együttműködési megállapodást kötött a MÉKISZ az ÖRT-tel

Együttműködési megállapodást írt alá a Magyarországi Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Egyesülete (MÉKISZ) az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), amelyben magasabb szintre emelte az elmúlt években operatív szinten zajló kooperációját, egyben megerősítette az etikus és felelős reklámtevékenység területén végzendő együttműködést. A megállapodás legfontosabb elemeként a saját etikai kódexszel rendelkező szakmai szervezet jövőben az étrend-kiegészítő reklámok tartalmával kapcsolatos etikai eljárásokat az ÖRT-re, mint független szervezetre bízza. >>

Új tagok az ÖRT-ben

Köszöntjük új tagjainkat, a 77 Elektronika Kft-ét és Vöröskő Kft-ét (Euronics), akik 2022 májusától az ÖRT tagjai!

GVH-ÖRT workshop az új UCP Notice-ról

GVH-ÖRT workshop az új UCP Notice-rólAz Európai Bizottság decemberben tette közzé a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló irányelvhez készült útmutatóját (UCP Notice). Frissített útmutató magyar hatóság általi értelmezésének, vizsgálati szempontjainak megismerése érdekében tartott ÖRT workshopon a GVH elnöke Rigó Csaba Balázs az ipar, a fogyasztók és a szabályozók közös felelősségét hangsúlyozta. Dr. Zenisek Andrea a GVH fogyasztói iroda vezetője a változásokról, valamint a 2022. május 28-tól hatályba lépő, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény (Fttv.) új elemeiről tartott előadást tartott ÖRT tagságát és az MMSZ Zöld tagozatát képviselő szakemberek számára. Tovább>>

Módosítások a Gyftv-ben!

„17.§ (6) – Tilos közzétenni
d) gyermekkorúaknak szóló reklámot, ideértve a gyermekeknek szóló műsorban, kiadványban közzétett reklámot,”

Az OGYÉI szeptember 20-i dátummal tette közzé a 2006. évi XCVIII. törvény 2021. június 29. napjától hatályos, a módosításairól szóló összefoglalóját, mely többek között foglalkozik a 17§. paragrafus változásával is, mely a törvény hatálya alá tartozó gyermekkorúaknak szóló reklámok elhelyezésének korlátozását érinti.

Pedofília és a nemi identitás kérdésének aggasztó összemosása – az ÖRT egyetért az MRSZ-szel

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) véleménye szerint a homoszexualitás és nemváltás tömegmédiában és reklámokban való megjelenítését ilyen mértékben és módon nem indokolt törvényileg szabályozni.
Az MRSZ ugyanakkor aggasztónak véli a bűncselekménynek számító pedofília és az alapvető emberi jognak számító szexuális orientáció összekapcsolását a reklám és média törvények módosító szövegtervezetében. Mivel a nem heteroszexuális nemi identitású, törvényes módon élő emberek is azonos jogokkal rendelkeznek alkotmányos alapjogból fakadóan, mint bárki más, így ezen témák, személyek megjelenítésének ilyen módú korlátozása a reklámokban, a szexuális kisebbségek kirekesztése a tömegmédia műsoraiból azt a felelősségteljes és sokszínű emberábrázolást akadályozza, amely lehetővé teszi a tolerancia és elfogadás értékei mentén a világ és a benne élő emberek változatosságának bemutatását és a pozitív kulturális változásokhoz hozzájárulva a negatív sztereotípiák megszüntetését.

A teljes sajtónyilatkozat itt érhető el.

Megkezdődött a Magyar Reklámetikai Kódex frissítése

Hat év után elérkezett az idő a Magyar Reklámetikai Kódex frissítésének. A hagyományoknak megfelelően most is az MRSZ és az ÖRT csapata alkotja a kodifikációs munkabizottságot, a Kódex elfogadására pedig széleskörű egyeztetés után kerülhet sor. Tovább>>

Spanyol elnöknő az EASA élén

Spanyol elnöknő az EASA élén Spanyol elnöknő az EASA élén 1

 

Új elnökséget választott az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA). Spanyol elnöknőt választottak, Charo Fernando Magarzo személyében, Fazekas Ildikó pedig továbbra is az igazgatótanács tagja maradt. >>

Kódex frissítés – Számít a véleményed!

Hat év után itt az idő, hogy aktualizáljuk a Magyar Reklámetikai Kódexet. A munka első szakaszában a megújuló kódex tartalmához kérjük a javaslatokat, és számítunk a te véleményedre is, amelyet január 31-ig várunk. A javaslatok összegzése után az új Kódex elfogadását széleskörű szakmai egyeztetés előzi majd meg.

Magyar Reklámetikai Kódex