Újra várja a pályázatokat a Green Pledge – a kezdeményezés immár harmadik éve díjazza az olyan kommunikációs gyakorlatokat, melyek kiemelten kezelik a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontokat a marketingkommunikáció tervezése és megvalósítása során. >>
Kategória: Sajtóközlemények
Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen vezetését a 2025–2028-as ciklusra. A stabil működés, az etikus reklámozás melletti elkötelezettség és az egyre bővülő szakmai kapcsolatrendszer a következő években is biztos alapot jelent az ÖRT fejlődéséhez. A május 20-i közgyűlésen a tagság bizalmat szavazott dr. Molnár Kálmán elnöknek, alelnökként Mező Lászlót és Galavics Andrást választotta. Az igazgatói pozíciót dr. Fazekas Ildikó, a főtitkári feladatokat Gerendi Zsolt látja el. A Felügyelő Bizottság vezetője Várkonyi Beáta lett. >>
dr. Molnár Kálmán
elnök
dr. Fazekas Ildikó
igazgató
Gerendi Zsolt
főtitkár
Várkonyi Beáta,
Felügyelő Bizottság vezető
Influenszerek a jogi és etikai reflektorfényben
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai határok? Hogyan lehet edukációval megelőzni a reklámozási jogsértéseket? Ezekre a kérdésekre keresték a választ a „Merre tovább influenszer reklámozás?” című szakmai minikonferencián, amelyet az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közösen rendezett meg az NMHH Visegrádi utcai rendezvényhelyszínén. A közel 90 fős eseményen hirdetők, ügynökségi szakemberek, jogászok és hatósági szereplők vettek részt. Tovább>>
ÖRT-NKFH workshop: fókuszban az etikus reklámozás és a hatósági együttműködés
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) közös online workshopot tartott, amelyre több mint 90 résztvevőregisztrált. Az esemény egyik aktualitása volt, hogy az újonnan megalakult hatóság, bemutatkozzon az ÖRT tagjai számára, lehetőséget biztosítva számukra a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) alá tartozó szervezet felépítésének és munkájának megismerésére. Az esemény célja az etikus reklámozás elősegítése és a hatósági ellenőrzések tapasztalatainak megosztása volt. >>
ÖRT és NMHH közös workshop
Az emberi testkép ábrázolásának hatása a fogyasztókra – Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közös workshopot szervezett az emberi testkép ábrázolásának fogyasztókra gyakorolt hatásairól. Az eseményen közel 50 vállalkozás képviselője vett részt, ahol az NMHH vezető szakemberei mutatták be a témában készült friss kutatásaik eredményét, mely megállapítások inspirációként szolgálhatnak a reklámokban történő felelősségteljes és etikus emberábrázoláshoz. Sajtóanyag
GVH-ÖRT workshop a 2024. évi hatósági eljárások tanulságairól
A 2024-es versenyhatósági eljárások vizsgálati tapasztalatairól tartott workshopot tagjai számára az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) együttműködésben a Gazdasági Versenyhivatallal (GVH). Az online esemény megnyitóján Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója a reklámkészítők, a fogyasztók és a szabályozók közös felelősségét és együttműködését emelte ki. A workshop keretében dr. Basa Andrea a GVH Fogyasztóvédelmi Irodájának vezetője tartott előadást, majd egy kötetlen beszélgetés keretében válaszolt a résztvevők kérdéseire. Sajtóanyag
Új, innovatív technológia az etikus reklámozás szolgálatában – AI narráció készült a Magyar Reklámetikai Kódexhez
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) szintet lépett az etikus reklámozást megcélzó edukációban és a DOUPLA Reklámügynökség közreműködésével elkészítették a reklámetikai kódex audio narrációját mesterséges intelligenciával. Azáltal, hogy a Magyar Reklámetikai Kódex szövegét AI technológia alkalmazásával tették hallgathatóvá, ennek köszönhetően a dokumentum megismerése és alkalmazása egyszerűbbé és használhatóbbá válik a mindennapi gyakorlat során. >>
Átadták az idei Green Pledge védjegyeket
Idén második alkalommal kerültek átadásra az ÖRT, az MMSZ és a MAKSZ által életre hívott Green Pledge pályázat védjegyei. A reklámszakma környezettudatosságát hangsúlyozó kezdeményezés idei díjazottjai: az Alfa Vienna, az Artificial Group, a Henkel, a K&H, a Kia, a Mastercard, a Mediator, a Neo Interactive, a reNEW Technologies, a SPAR, az Uniomedia, a Well PR és a Yettel. Az elismeréseket szeptember 19-én, a MÜPA-ban megrendezésre került Marketing Summiton vehették át a díjazott cégek képviselői. >>
Megerősítette együttműködését a GVH és az Önszabályozó Reklám Testület
A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elkerülése, az előzetes megfelelés eszközrendszerének minél szélesebb körben történő megismerése és alkalmazása érdekében írt alá együttműködési megállapodást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). A két szervezet vezetői egyetértettek abban, hogy a jogkövetésre törekvő vállalkozások aktív támogatása, edukálása kulcsfontosságú a jogsértések megelőzésében. Tovább>>