A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elkerülése, az előzetes megfelelés eszközrendszerének minél szélesebb körben történő megismerése és alkalmazása érdekében írt alá együttműködési megállapodást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). A két szervezet vezetői egyetértettek abban, hogy a jogkövetésre törekvő vállalkozások aktív támogatása, edukálása kulcsfontosságú a jogsértések megelőzésében. Tovább>>
Kategória: Hírek
Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban!
Új elnökséget választott az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA). Ír elnöknőt választottak, Orla Towney az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár – Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett – alelnöki pozíciót lát el a következő két évben. Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója pedig az Önszabályozó Szervezetek Nemzetközi Szövetsége (ICAS) igazgatótanácsának tagja. Tovább>>
Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által tavaly életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez eddig közel negyven nagyvállalat csatlakozott, akik közül heten – a Dentsu, a Henkel, az E.ON, a Velux, a Mastercard, a K&H Bank és a Well PR – a környezettudatos reklámozás területén végzett színvonalas munkájuk elismeréseként vehették át az első Green Pledge védjegyeket. A tavalyi díjazottak a kezdeményezés igazi nagykövetei, ugyanakkor a Green Pledge idén is várja a pályázatokat, melyekről elismert szakmai zsűri dönt. >>
Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban?
Rekord létszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) az első közös workshopját az Igazságügyi Minisztérium (IM) szakembereivel a fogyasztóvédelmi hatóság reklámozási gyakorlatot érintő tevékenységével kapcsolatban. A kiemelt vizsgálati témák mellett a korábbi ellenőrzési eredmények és azok tapasztalatai is bemutatásra kerültek a közel száz, az ÖRT tagságát képviselő szakember számára. >>
Zöld állítások fókuszban – Közös workshop a GVH-val!
Közel százan regisztráltak a Gazdasági Versenyhivatal szakembereivel tartott workshopunkra, ahol a zöld állítások reklámokban való helyes használata volt fókuszban. A nagy érdeklődés egyértelmű üzenet számunkra, hogy az adott téma és természetesen az előzetes megfelelés fontos a tagvállalataink számára.
Megtiszteltetés volt számunkra, hogy Rigó Csaba Balázs a GVH elnöke elfogadta a felkérésünket és köszöntette a résztvevőket. Rövid beszédében kiemelte az előzetes megfelelés fontosságát és méltatta az ÖRT ez irányban végzett tevékenységét. A megnyitó után dr. Basa Andrea, a Fogyasztóvédelmi Iroda vezetője tartott előadást a zöld állításokhoz kapcsolódó eddig lezajlott hatósági vizsgálatok tanulságairól és adott tájékoztatást a vállalatok számára elérhető támogatói anyagokról. Berezvai Zombor, a GVH vezető közgazdásza, a zöld állítások témavezetője pedig az elmúlt időszakban lezajlott kutatási eredményeket és az abból levonható tanulságokat mutatta be a nagyszámú hallgatóságnak. A workshopot a korábban már megszokott Q/A szekcióval zártuk, ahol a napi reklámkészítés gyakorlatához kapcsolódó kérdésekre kaptunk válaszokat a Hatóság kiváló szakemberei számára.
A Magyar Reklámetikai Kódex külön cikkelyben foglalkozik a zöld állítások témakörével, az ÖRT tagsága részére pedig külön elérhető a reklámkészítési gyakorlatot segítő zöld útmutatónk is.
Átadták az első Green Pledge védjegyeket
A Green Pledge program keretében átadták az sikeres pályázóknak a Green Pledge díjakat, amelyet hét vállalat – a Dentsu, a Henkel, az E.ON, a Velux, a Mastercard, a K&H Bank és a Well PR – tíz, a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontok reklámozási gyakorlatban történő alkalmazását bemutató pályázata érdemelt ki. Tovább>>
AI és reklám – DIMSZ-ÖRT workshop
Milyen hatása lesz a mesterséges intelligenciának a reklámozási gyakorlatra?
A mesterséges intelligencia és a reklámozás közös kapcsolódási pontjainak bemutatására szervezett workshopot a DIMSZ Adatvezérelt Marketing Szövetség, valamint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). Hogyan képzeljük el a jövő reklámozási gyakorlatát a közzétételi és az alkotási szakaszokban? Melyek azok a területek, ahol már megjelent vagy hamarosan megjelenik az AI? Lehet-e a mesterséges intelligencia etikus, lehet-e etikusságra tanítani? Milyen szerepe kell, hogy legyen a szabályozásnak és az önszabályozásnak ezen a területen?
Ezekre a kérdésekre adtak választ a meghívott szakemberek, akik komoly gyakorlati múlttal rendelkeznek akár az AI alkalmazási, de akár szabályozási területén is. Tovább>>
Megújul a Magyar Reklámetikai Kódex
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kodifikációs bizottsága az elmúlt két évben széleskörű szakmai egyeztetés keretében, mintegy 24 szervezet javaslatainak összehangolásával több mint 30 ülés alkalmával aktualizálta a Magyar Reklámetikai Kódexet. Sok más jelentős változás mellett a modernizált normagyűjteményben kiemelt figyelmet kapott az adatvédelem; a gyermek és fiatalkorúaknak szóló reklámozásnak vagy a szerepeltetésükkel készült reklámoknak két külön fejezetet is szentel a kódex; a környezetvédelemmel és fenntarthatósággal kapcsolatos reklámokról szóló rész pedig közel háromszorosára bővült. A frissített – a mai szabályozást kiegészítő, és a gazdasági, kulturális, társadalmi környezethez illeszkedő – normagyűjteményt április 4-én 24 szervezet vezetője írta alá ünnepélyes keretek között. Tovább>>
Kódex aláírók
ÖRT és MRSZ
Már 36 vállalat csatlakozott a Green Pledge vállaláshoz
Ünnepélyes keretek között tett vállalást a marketing- és reklámipar 36 meghatározó szereplője a környezetvédelem és a fenntarthatóság jobb érvényesítése érdekében azáltal, hogy csatlakoztak az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez. >>