-
Gazdasági Versenyhivatal
Az ÖRT és a GVH 2024-ben megújított együttműködési megállapodása a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok és az előzetes megfelelés kultúrájának erősítését szolgálja. A partnerség célja a jogszerű és etikus reklámozás előmozdítása, a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok visszaszorítása, valamint a piaci szereplők edukációja. Az ÖRT szakmai tapasztalataival támogatja a GVH piacelemzéseit és reklámokra vonatkozó útmutatóinak kidolgozását, valamint tájékoztatja tagságát a GVH döntéseiről. A felek közös fórumokat és konzultációkat szerveznek a reklámszakma szereplőinek, a tudatos és felelős kommunikáció elősegítése érdekében. A megállapodás mindkét fél számára a prevencióra és az etikus reklámkultúra fejlesztésére épül.
Gazdasági Versenyhivatallal kötött Együttműködési Megállapodás
-
Generikus Gyógyszergyártók és Forgalmazók Magyarországi Érdekvédelmi Egyesülete
Az ÖRT és a Generikus Egyesület együttműködése a gyógyszer- és gyógyászatisegédeszköz-ellátás területén a tisztességes és felelős kommunikációt támogatja. A felek közösen segítik a Gyftv. hatálya alá tartozó termékek etikus reklámozását, és a gyógyszerkommunikáció egységes elveinek alkalmazását. A Generikus Egyesület tudományos szakértelmével támogatja az ÖRT munkáját, az ÖRT pedig a panaszok és bejelentések etikai elbírálását végzi a Magyar Reklámetikai Kódex alapján. A partnerség célja, hogy a gyógyszerkommunikáció átlátható és etikus módon valósuljon meg.
Generikus Gyógyszergyártók és Forgalmazók Magyarországi Érdekvédelmi Egyesületével kötött Együttműködési Megállapodá
-
Magyarországi Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Egyesülete
Az ÖRT és a MÉKISZ stratégiai együttműködése az étrend-kiegészítők etikus és jogszerű reklámozását erősíti. A megállapodás alapján a MÉKISZ az etikai eljárásokat az ÖRT független szakértői testületére bízza. A partnerség célja, hogy a fogyasztók és a piaci szereplők hiteles és biztonságos tájékoztatást kapjanak. A MÉKISZ etikai kódexe és az ÖRT Reklámetikai Kódexe egységes elvek mentén biztosítja az önszabályozás gyakorlati érvényesülését.
-
Magyar Kozmetikai és Háztartás-vegyipari Szövetség
Az ÖRT és a KOZMOS együttműködése a kozmetikai reklámok állításainak etikus és jogszerű használatát segíti elő. A megállapodás a kozmetikai termékekre vonatkozó uniós szabályok – különösen a 655/2013/EU és az 1223/2009/EK rendelet – gyakorlati alkalmazásában nyújt iránymutatást. A felek közösen alakították ki a „mentes valamitől” és a „hipoallergén” állítások értelmezési kereteit a Magyar Reklámetikai Kódex alapján. A cél, hogy a fogyasztók hiteles és megalapozott információkkal találkozzanak a kozmetikai reklámokban.
Magyar Kozmetikai és Háztartás-vegyipari Szövetséggell kötött Együttműködési Megállapodás
-
Gyógyszeripari Szövetségek Kommunikációs Etikai Bizottsága
Az ÖRT és a GySzKEB együttműködése a gyógyszerkommunikáció jogszerű és etikus gyakorlatát erősíti. A felek közösen kezelik a reklámpanaszokat, megosztják tapasztalataikat és elősegítik a felelős, betegközpontú tájékoztatást. Céljuk, hogy a gyógyszeripari kommunikáció átlátható, szakmailag megalapozott és fogyasztóbarát legyen.
Gyógyszeripari Szövetségek Kommunikációs Etikai Bizottságával kötött Együttműködési Megállapodás
-
Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége
Az ÖRT és a FEOSZ együttműködése a fogyasztók védelmét szolgálja, mind az általános tájékoztatás, mind az egyedi panaszkezelés területén. A felek célja, hogy a felelősségteljes reklámtevékenység a fogyasztók, a vállalkozások és a társadalom közös érdekében valósuljon meg. A megállapodás középpontjában a tudatos fogyasztói döntéshozatal támogatása, a reklámokban megjelenő állítások hitelességének erősítése és a fogyasztói bizalom növelése áll.
Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségével kötött Együttműködési Megállapodás
-
Szerencsejáték Zrt.
Az ÖRT és a Szerencsejáték Zrt. együttműködése a szerencsejátékok reklámozásának etikus és jogszerű gyakorlatát biztosítja. Az ÖRT feladata a vállalat Reklám és Támogatás Etikai Kódexében rögzített elvek betartásának felügyelete. A megállapodás célja, hogy a szerencsejátékok kommunikációja átlátható, felelős és társadalmilag elfogadható keretek között valósuljon meg, elősegítve a játékosok védelmét és a biztonságos játékkörnyezetet.
-
Magyar Sörgyártók Szövetsége
Az MSSZ tagvállalatai a sörreklámok önszabályozását az ÖRT közreműködésével biztosítják. Az együttműködés keretében az ÖRT látja el a megállapodásban rögzített etikai és önszabályozási funkciókat. A partnerség célja, hogy a sörkommunikáció hiteles, felelős és a mértékletes alkoholfogyasztás értékeit közvetítő módon jelenjen meg a médiában.
Magyar Sörgyártók Szövetségével kötött Együttműködési Megállapodás
-
Magyarországi Szeszipari Szövetség és Terméktanács
Az ÖRT és az MSZSZT közösen dolgoznak azon, hogy a reklám önszabályozás elvei és gyakorlata a teljes alkoholszektorban érvényesüljenek. A partnerség célja az etikus, felelős alkoholkategória-kommunikáció támogatása. A megállapodás keretében a felek a társadalmi felelősségvállalás, a fogyasztói tudatosság és a mértékletesség üzenetét helyezik a szektor kommunikációs gyakorlatának középpontjába.
Magyarországi Szeszipari Szövetség és Terméktanáccsal kötött Együttműködési Megállapodás