Élelmiszerek és nem alkoholos italok reklámja

A kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás és életmód az elhízás elleni világméretű küzdelem része, amelyet a WHO 2006-ban tűzött a zászlajára. A táplálkozásra és az életmódra számos tényező hat, az elhízás okait és a lehetséges megoldásokat számos kutatás vizsgálja

A probléma kezelésére számos jogi-és önszabályozási megoldás született:

  • az élelmiszerek egészséggel kapcsolatos reklámígéreteit európai uniós rendeletek szabályozzák (1924/2006, 432/2012)
  • A nemzetközi reklámszakma felismerte a társadalmi felelősségvállalás jelentőségét és az ICC kódexbe illesztette az élelmiszerek és nem alkoholos italokra vonatkozó reklámetikai szabályokat 2004-ben, majd 2006-ban és 2012-ben is kibővítette azt (ICC framework).
  • A szabályok alkalmazását, és a helyi kódexbe való beépítését kérte tagjaitól az EASA, így az a Magyar Reklámetikai Kódex 2009-ben történt felülvizsgálata során a hazai kódexnek is részévé vált. A Kódex betartását rendszeresen ellenőrizzük (monitoring).
  • A világ vezető élelmiszergyártói az EU Platformon tettek vállalást a gyermekeknek szóló élelmiszerreklámok önkéntes korlátozásáról