Eljárási Szabályzat

Az Önszabályozó Reklám Testület 2019. szeptember 10-én elfogadott Eljárási szabályzata.

 

AZ ÖNSZABÁLYOZÓ REKLÁM TESTÜLET ETIKAI AD HOC BIZOTTSÁGÁNAK ELJÁRÁSI SZABÁLYZATA

I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

1.§.

(1) Az Önszabályozó Reklám Testület etikai ad hoc bizottsága (a továbbiakban Bizottság) jár el a Magyar Reklámetikai Kódex (a továbbiakban Kódex) szabályainak megsértése esetén.
(2) A Bizottság kérelemre állást foglal a Kódex konkrét, eseti értelmezésével kapcsolatban.

2.§.

A Bizottság eljárására a jelen szabályzat rendelkezéseit kell alkalmazni.

3.§.

(1) A Szabályzat személyi hatálya kiterjed az Önszabályozó Reklám Testület (a továbbiakban ÖRT) tagjaira és azon nem tag kérelmezőkre, akik panasszal, jogorvoslatért, vagy előzetes állásfoglalásért a Bizottsághoz fordulnak.
(2) Az ÖRT támogatja, hogy az etikus reklámozás iránt elkötelezett tagjai a reklámok közzétételére, elkészítésére, megrendelésére vonatkozó szerződésükben az ÖRT illetékességét és eljárását elismerő kikötést tegyenek. Ezen kikötés alapján az ÖRT jogosult nem tag kérelmezettel szemben eljárni.

4.§.

(1) A Bizottság eljárása kizárólag kérelemre indul.
(2) A Bizottság 1.§. (1) bek. szerinti eljárása és 1.§. (2) bek. szerinti állásfoglalása az Önszabályozó Reklám Testület tagjai számára díjmentes.
(3) A Bizottság eljárását a nyilvánosság kizárásával folytatja le.

II FEJEZET
AZ ELJÁRÓ BIZOTTSÁG

5.§.

(1) A Bizottságot az ÖRT Főtitkára, 6.§ szerinti kizáró ok esetén az Igazgató vagy a Panaszbizottság elnöke jelöli ki a kérelem beérkezését követő 5 napon belül.
(2) A Bizottság Elnökből és legalább 4 tagból áll.
(3) A Bizottság elnöke az ÖRT Panaszbizottság elnöke, 6.§ szerinti kizáró ok esetén a Főtitkár vagy az Igazgató által kijelölt tag,
(4) A Bizottság tagjai:
a) Egy szakértő az ÖRT szakértői listájának reklámszolgáltatói oldalról
b) Egy szakértő az ÖRT szakértői listájának reklám közzétevői oldalról
c) Egy szakértő az ÖRT szakértői listájának reklámozói oldalról
d) A Bizottság Elnöke által kijelölt független jogi szakértő,
e) A Választmány által jóváhagyott ÖRT szakértői listáról minimum 2 fő független szakértő szükség szerint
(5) A Bizottság tagjait úgy kell kijelölni, hogy tagjai birtokában legyenek az adott témában a megfelelő szakértelemnek.

6.§.

(1) Az eljáró Bizottságnak nem lehet tagja vagy elnöke és az eljárásban nem vehet részt, aki
a) a kérelmező és a kérelmezett, valamint a vele együtt jogosított vagy kötelezett személy
b) az a) pont alá eső személy képviselője, vagy volt képviselője, ha az ügyben eljárt
c) az a) vagy b) pont alá eső személynek a hozzátartozója
d) az ügyben tanúként vagy szakértőként részt vett
e) akitől az ügy tárgyilagos megítélése egyéb okból nem várható
(2) Az (1) bek. alkalmazásában hozzátartozó az egyenesági rokon és annak házastársa, az örökbefogadó és a nevelő szülő, az örökbefogadott és a nevelt gyerek, a házastárs, a testvér, az élettárs és a jegyes, a házastárs egyenesági rokona és testvére, a testvér házastársa, és a volt házastárs.

7.§.

(1) Akivel szemben kizárási ok áll fenn, köteles azt az ÖRT Panaszbizottság elnökének bejelenteni. A kizárási okra a kérelmező és a kérelmezett is egyaránt hivatkozhat. A Panaszbizottsági elnököt érintő kizárási ok a Főtitkárnak vagy az Igazgatónak is bejelenthető.
(2) Kizárási ok fennállása esetén az ÖRT Panaszbizottság elnöke 3 napon belül köteles a kizárásról dönteni, nem lehet megtagadni a kizárást, ha azt a kizárással érintett személy maga jelentette be, és egyúttal szükség esetén új bizottsági tagot kell kijelölni.
(3) A Panaszbizottság elnöke a vele szemben fennálló kizárási okot köteles a Főtitkárnak vagy az Igazgatónak bejelenteni, aki köteles az eljárásra új elnököt 3 napon belül kijelölni.
(4) Az ÖRT Elnöke, a Panaszbizottság elnöke, a Főtitkár, az Igazgató, tevékenysége megkezdése előtt, valamennyi ügyre kiterjedő általános kizárási nyilatkozatot tesz, amelyben megjelöli, hogy mely ügycsoportok esetén jelenti be kizártságát. A bejelentéssel érintett ügycsoportba tartozó ügyek intézéséből a bejelentő ki van zárva, ilyen ügyben érkezett kérelmet (11.§ (4) bekezdés) a Titkárság a kizárt személy közreműködése nélkül kezeli.

III. FEJEZET
AZ ELJÁRÁS MEGINDÍTÁSA

8.§.

A Bizottsághoz intézett kérelem benyújtására jogosult:
a) akinek jogát vagy jogos érdekét a Kódex szabályaival ellentétes magatartás sérti
b) az ÖRT Választmányának tagja
c) a Bizottság 1.§. (2) bek. szerinti eljárásában, akinek az állásfoglalás érdekében áll.

9.§.

(1) A kérelemnek tartalmaznia kell:
a) a kérelmező cég nevét és székhelyét (nevét és címét)
b) a képviselő nevét és címét
c) az érdeksérelem valószínűsítését
d) a kifogásolt magatartás leírását, és az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak leírását
e) a jogsértés bekövetkeztét, a tudomásszerzés időpontját, és annak valószínű indokait
f) a Bizottság döntésére irányuló határozott kérelmet.
(2) A 8. §. B) pont szerinti kérelemnek a kérelmező nevén túl elegendő az (1) bekezdés d)-f) pontjaiban meghatározottakat tartalmaznia.
(3) A fogyasztó panaszát kizárólag írásban, elsősorban az Önszabályozó Reklám Testület honlapján (www.ort.hu) elérhető formanyomtatványon, az ott megjelöltek szerint, nyújthatja be. (4) Versenytárs panaszát és annak mellékleteit – választása szerint – benyújthatja az Önszabályozó Reklám Testület honlapján elérhető formanyomtatványon, írásban vagy e-mailben.
(5) E-mailben benyújtott panasz esetén, ahol jelen eljárási szabályzat írásbeliséget ír elő ott az e-mailben teljesítés is elfogadható.

10.§.

(1) A kérelem előterjesztésére nyitva álló határidő a jogsértés bekövetkeztétől számított 15 nap.
(2) Amennyiben a jogsértés kérelmezőnek később jutott tudomására, vagy a kérelem előterjesztésében akadályozva volt, úgy a 15 napos határidő a tudomásszerzéssel, illetve az akadály megszűnésével veszi kezdetét.
(3) Nincs helye a kérelem előterjesztésének a jogsértés bekövetkeztétől számított 3 hónapon túl. A határidő elmulasztását a Bizottság kérelemre veszi figyelembe. A határidő elmulasztása az érdemi eljárásnak és a határozathozatalnak nem akadálya, amennyiben a panaszlott magatartás folyamatos, vagy az etikai normasértés súlya az eljárást indokolja, e kérdésben a Bizottság – a panasz elkésettség miatti elutasításával vagy érdemi határozatával – dönt.
(4) A kérelmet az ÖRT Titkárságára, a Bizottságnak címezve kell benyújtani.

IV. FEJEZET
AZ ELSŐFOKÚ ELJÁRÁS

11.§.

(1) Az ÖRT főtitkára a beérkezett kérelem alapján a következő intézkedéseket teszi:
a) a Bizottság hatásköre hiányának megállapítása esetén a kérelmet elutasítja
b) hiányosan előterjesztett kérelem esetén felszólítja a kérelmezőt, hogy a hiányokat 5 napon belül pótolja, és figyelmezteti, hogy ha a kérelmet újra hiányosan adja be, vagy a hiánypótlásnak nem tesz eleget, a kérelmet elutasíthatja.
c) A főtitkár a panasz érkezésétől számított 3 munkanapon belül a panaszlottat értesíti a panaszról
d) Fogyasztói panasz esetén a panaszos adatainak védelme mellett felszólítja a panaszlottat a panaszra történő 5 napon belüli érdemi válaszadásra
e) a Versenytársi panasz esetén 8. §. A) pontjában meghatározott kérelmező által előterjesztett hiánytalan kérelem megküldésével felhívja kérelmezett felet, hogy 5 napon belül kérelmezővel egyezséget kössön, és azt kérelmezővel együtt jóváhagyás végett terjessze a Bizottság elé, vagy érdemi válaszát juttassa el a Bizottsághoz
(2) A főtitkár 15 napon belül tárgyalást tűz ki, amelyről értesíti a feleket, és egyben figyelmezteti, hogy a tárgyalás, illetve érdemi válaszadás elmulasztása a határozathozatalt nem akadályozza.

12.§.

(1) A tárgyaláson a Bizottság megvizsgálja a reklámot, meghallgatja a feleket, és megvizsgálja az előterjesztett bizonyítékokat.
(2) Bizonyítékként bármi értékelhető, ami alkalmas arra, hogy valamely tényt a Bizottság előtt igazoljon. A Bizottság szükség szerint tanúkat és külső szakértőket is meghallgat.
(3) Versenytársak által előterjesztettekre a felek a tárgyalás bármely szakaszában észrevételeket tehetnek.
(4) A Bizottság a reklámot elsősorban a felek által előterjesztett bizonyítékok alapján vizsgálja, szükség esetén további bizonyítékokat szerezhet be. Lehetőség van a reklám állítás alátámasztása érdekében olyan független kutatócég megbízására, amelyet a felek közösen és egyetértésben megjelölnek, és amelynek költségéről a felek megállapodtak. A költségeket, megállapodás hiányában, a kérelmezett viseli, amennyiben a panasznak a Bizottság helyt adott; a kérelmező viseli, amennyiben a panaszt a Bizottság elutasította; a felek egymás között egyenlő arányban viselik, amennyiben a panasszal kapcsolatos egyezségüket a Bizottság jóváhagyta; és a felek arányosan viselik a költségeket, amennyiben a Bizottság a panasznak részben helyt adott.
(5) A Bizottság a felek által előterjesztettek után a tárgyalást berekeszti, és érdemi határozatot hoz. Különösen indokolt esetben a tárgyalás egy ízben legfeljebb 10 nappal elhalasztható.

13.§.

(1) A Bizottság eljárást lezáró határozatában
a) megszüntetheti az eljárást, amennyiben a panaszlott reklámot az eljárás során a kérelmezett fél megváltoztatta vagy befejezte, és kötelezettséget vállal arra, hogy azt a jövőben sem folytatja,
b) versenytársi panaszok esetén a panaszos és a panaszlott jogszerű és etikus megállapodását a bizottság jóváhagyja
c) az alaptalan kérelmet elutasítja
d) a megalapozott kérelemnek helyt ad, és a Kódex megsértett rendelkezésének megjelölésével megállapítja a normasértést
e) szükség esetén kötelezi kérelmezettet a normasértő reklám megváltoztatására
f) szükség esetén kötelezi kérelmezettet a reklám megjelenési helyének megváltoztatására
g) szükség esetén kötelezi kérelmezettet a normasértő tevékenység felfüggesztésére és az eredeti állapot helyreállítására
h) szükség esetén megkeresi a határozatával érintett reklámozót (közzétevőt, reklámszolgáltatót) és felhívja a határozatának megfelelő magatartásra
i) szükség esetén megkeresi a közzétevő médiát és felhívja a normasértő reklám közzétételének megtagadására vagy megszüntetésére
j) határozatát nyilvánosságra hozza
k) szükség esetén a Bizottság a határozatának végrehajtását akadályozó tényeket és körülményeket nyilvánosságra hozza
(2) A Bizottság eljárást lezáró határozatában döntését írásban indokolni köteles, hivatkozva az elfogadott és a mellőzött bizonyítékokra, megjelölve az elfogadás és a mellőzés indokait.
(3) A Bizottság határozata a kézbesítéssel tekintendő közöltnek. A Bizottság határozatát a felekkel rövid úton (e-mail vagy telefon) is közli.

V. FEJEZET
JOGORVOSLAT

14.§.

(1)A Bizottság határozata ellen, eljárási szabálysértés esetén, a felek fellebbezéssel élhetnek.
(2)A fellebbezést a határozat rövid úton közlésétől számított 8 napon belül az ÖRT Főtitkárának címezve, az ÖRT Titkárságán kell benyújtani. A fellebbezési határidő elmulasztása esetén igazolásnak helye nincs.

15.§.

(1)A fellebbezést az ÖRT Panasz Bizottságának Elnöke és két jogi szakértő együttesen eljárva bírálja el, a fellebbezési határidő lejártát követő 8 napon belül.
(2) A Panasz Bizottság Elnöke
a) az alaptalan fellebbezési kérelmet elutasítja
b) az alapos fellebbezési kérelemnek helyt ad, megállapítja az eljárási hibát
c) súlyos eljárási szabálysértés esetén a Bizottságot új eljárás lefolytatására utasítja

VI. FEJEZET
AZ ELŐZETES KONTROLL

16.§.

Az előzetes kontrollt az ÖRT titkársága és az Etikai Ad Hoc Bizottsága (a továbbiakban: Bizottság) végzi az alábbiak szerint:

(1)Az ÖRT titkársága a beérkezett kérelmeket megvizsgálja,
a) a Bizottság állandó tagjai döntenek arról, hogy a kérelmet szükséges-e a Bizottság elé terjeszteni,
b) a Bizottság állandó tagjainak egyhangú álláspontja esetén az állásfoglalást elkészítik,
c) Nem egyhangú döntés esetén a kérelmet a titkárság a Bizottság elé terjeszti
(2) A Bizottság indokolt döntésével megállapítja, hogy az elé terjesztett reklám
a) etikai normát sért
b) etikai normát nem sért
c) nem elbírálható, ebben az esetben az előterjesztőt az elbírálás akadályáról tájékoztatja
(3) Az 1.§. (2) bek. szerinti állásfoglalást a Bizottság a hiánytalan kérelem beérkezésétől számított 8 napon belül kiadni köteles. Kivételes esetben ez a határidő egy alkalommal, legfeljebb 8 nappal meghosszabbítható.
(4) A Bizottság minden tagja és az Önszabályozó Reklám Testület köteles a titoktartás szabályait betartani, így különösen jelen szabályzat 5.§, 6.§ és 7.§ szakaszai szerint kizárt Panasz Bizottság Elnöke, Igazgató, Főtitkár a kizárással érintett ügyet, annak iratait nem ismerheti meg, ezeket a Bizottság az érintettől elzárva kezeli.
(5) A Bizottság az előzetes állásfoglalásához – változatlan tényállás mellett – az esetleges későbbi 1.§. (1) bek. szerinti eljárásban is kötve van. A későbbi eljárásban az előzetes normakontroll során hozott állásfoglalás kiadható.

(7) A Bizottság tagjai:
a) állandó tagok: az ÖRT főtitkára vagy az ÖRT Igazgatója, vagy a Panaszbizottság Elnöke és egy független jogász
b) nem állandó tagok: egy-egy az ügy szempontjából független tag az ÖRT tagjai közül a reklámozó, reklám szolgáltató és a reklám közzétevő oldalról

VII. FEJEZET
VISELKEDÉS-ALAPÚ REKLÁMOZÁS (ONLINE BEHAVIOURAL ADVERTISING)

17.§.

A viselkedés-alapú reklámozással kapcsolatos önszabályozási feladatokat Magyarországon az ÖRT látja el.
Az Ad Hoc Etikai Bizottság összetétele:
(1) A jelen fejezetben szabályozott területen érkező panaszok esetén az Ad Hoc Etikai Bizottság legalább 7 főből áll, tagjai:
a. az ÖRT Panasz Bizottság elnöke
b. három iparági szakértő
c. minimum három független szakértő.
(2) A Bizottság tagjait az ÖRT titkársága jelöli ki az ÖRT rendelkezésére álló szakértői lista alapján.

A panaszok vizsgálatának rendje
(1) A beérkezett kérelmet az ÖRT titkársága megvizsgálja.
(2) A vizsgálat során az ÖRT titkársága
a. Hiányos panasz esetén az ÖRT 3 munkanapon belül felszólítja a panaszost a panasz kivizsgálásához és elbíráláshoz szükséges információ pótlására.
b. Amennyiben az ÖRT megállapítja, hogy a panasz kizárólag egyszerűen kezelhető technikai jellegű, 3 munkanapon belül a témában jártas technikai szakember révén 3 munkanapon belül segítséget nyújt.
c. Amennyiben a panasz nem technikai jellegű, az illetékesség megállapítása érdekében megkeresi a közzétevőt és nyilatkoztatja, hogy a honlapon mely „third party” a felelős a viselkedésalapú adatgyűjtésért.
d. Amennyiben a panasszal érintett vállalkozás OBA-ra vonatkozó döntésért felelős részlegének székhelye (az EDAA önszabályozó szervezet számára adott nyilatkozata alapján) külföldön van, úgy a panaszról értesíti az EASA-t, és a panaszt átteszi az illetékes állam önszabályozó testületéhez és erről a panaszost értesíti.
e. Amennyiben a bepanaszolt vállalkozást illetékes irodája Magyarországon van, úgy a közzétevő illetékességről szóló nyilatkozatának kézhezvételtől számított 5 munkanapon belül a panaszos fogyasztó adatainak védelme mellett tájékoztatja a bepanaszolt vállalkozást a panasz tényéről és tartalmáról, valamint felszólítja a bepanaszoltat, hogy 5 munkanapon belül küldje meg panasszal kapcsolatos álláspontját.
f. Amennyiben a vállalkozás nyilatkozatot tesz, hogy a bepanaszolt gyakorlatát megváltoztatja, úgy az ÖRT titkársága megvizsgálja a bizonyítékokat, és amennyiben a kifogásolt gyakorlat megváltoztatása alátámasztható, a panasz vizsgálatát lezárja, és erről a tényről az érintetteket értesíti.
(3) A bepanaszolt vállalkozás nyilatkozatának kézhezvételétől számított 10 munkanapon belül az ÖRT titkársága összehívja az etikai ad hoc bizottságot, és a panaszt, valamint a hozzá kapcsolódó adatokat, iratokat a Bizottság elé terjeszti, és a Bizottság határozatot hoz.

A Bizottság eljárást lezáró határozatában
a. az alaptalan kérelmet elutasítja
b. a megalapozott kérelemnek helyt ad, és megállapítja
a. a Kódex OBA-ra vonatkozó rendelkezésének megsértését,
b. vagy az OBA ikon jogtalan, vagy helytelen használatának tényét
c. szükség esetén kötelezi a normasértő vállalatot normasértő gyakorlat megváltoztatására
d. határozatát nyilvánosságra hozza, és nyilvánosságra hozatal érdekében megküldi az IAB-nak
e. szükség esetén a Bizottság a határozatának végrehajtását akadályozó tényeket és körülményeket nyilvánosságra hozza
f. Különösen súlyos normasértés esetén a Bizottság
a. az EDAA által adott OBA ikon vagy/és bizalmi embléma („trust seal”) levételére tesz javaslatot, és erről értesíti az EDAA-t
b. a Bizottság hatásköri hiánya esetén a panaszt továbbítja a hatáskörrel rendelkező hatósághoz.

A Bizottság eljárást lezáró határozatában döntését írásban indokolni köteles, hivatkozva az elfogadott és a mellőzött bizonyítékokra, megjelölve az elfogadás és a mellőzés indokait.

A Bizottság határozata a kézbesítéssel tekintendő közöltnek. A Bizottság határozatát a felekkel rövid úton (e-mail vagy telefon) is közli.

VIII. FEJEZET
ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK

18.§

(1) Napon általában a naptári napot kell érteni. Amennyiben a határidő utolsó napja munkaszüneti nap, a határidő a következő munkanapon jár le.
(2) Különösen súlyos normasértés a jogerős bizottsági határozat végrehajtásának elmulasztása, vagy amit az eljáró bizottság az eset összes körülményeinek figyelembevételével annak ítél.

IX. Fejezet
A TÁRSSZABÁLYOZÁS KÜLÖNÖS SZABÁLYAINAK ALKALMAZÁSA

19.§

(1) A társszabályozás keretében indult eljárásokban jelen eljárási szabályzatot nem kell alkalmazni, az esetben a Médiatanáccsal kötött közigazgatási szerződés mellékletét képező külön eljárási szabályzat szerint kell eljárni.
(2) A Médiatanáccsal kötött közigazgatási szerződésben nem szabályozott kérdésekben a panaszeljárásra vonatkozó eljárási szabályokat kell alkalmazni.

20.§

(1) Az ÖRT főtitkára a társszabályozás keretében érkezett panasz esetében intézkedik annak elkülönített kezeléséről és a továbbiakban a Médiatanáccsal kötött közigazgatási szerződés mellékletét képező eljárási szabályzatnak megfelelően jár el.
(2) A társszabályozás keretében érkezett panaszt és az eljárás során keletkezett valamennyi nyomtatott és elektronikus iratot elkülönítve kell kezelni. Az elkülönítés során a társszabályozás keretében keletkezett iratokat fizikailag is elkülönítve, külön iktatási rendben és külön tárolva kell tartani.
(3) Amennyiben nem állapítható meg, hogy a beérkezett panasz a társszabályozás vagy az önszabályozás keretében történt-e, az ÖRT főtitkára felhívja a kérelem előterjesztőjét nyilatkozattételre.
(4) Amennyiben nem állapítható meg, hogy a panasz a társszabályozás keretében érkezett, úgy azt nem társszabályozás keretében beérkezettnek kell tekinteni és a továbbiakban az önszabályozásra vonatkozó eljárási szabályzatot kell alkalmazni.

AZ ÖNSZABÁLYOZÓ REKLÁM TESTÜLET
ETIKAI AD HOC BIZOTTSÁGÁNAK
ELJÁRÁSI SZABÁLYZATA

1. számú melléklet
Eljárási szabályok a versenyjogi szabályok érvényesítése érdekében

Az Önszabályozó Reklám Testület tagvállalatokból álló szakmai szervezet. Több olyan tagja is van, melyek egymásnak versenytársai, akár a horizontális (helyettesíthető termékek gyártói vagy forgalmazói), akár vertikális (azonos kereskedelmi lánc, különböző szintjein tevékenykednek) verseny szempontjából.

1.§ Általános szabályok

(1) Az Önszabályozó Reklám Testület valamennyi formális és informális eljárásában, rendezvényein, így különösen az Ad Hoc Bizottság előtti eljárásban, a versenyjogi szabályok szem előtt tartásával kell eljárni. Így különösen tilos minden olyan megállapodás vagy összehangolt piaci magatartás, amely alkalmas arra, hogy a versenyt kiiktassa, korlátozza vagy torzítsa.

(2) Az Önszabályozó Reklám Testület eljárásában, rendezvényein való részvétel önkéntes, egyetlen tagvállalt sem részesülhet hátrányban azért, mert ezeken nem tud vagy nem kíván részt venni.

(3) Tilos üzletileg érzékeny információkat a versenytársakkal megosztani vagy megvitatni, ilyenek különösen:
a. Árinformációk, például az aktuális, számlázott vagy kifizetett árak, vagy az árazási politika, illetve bármi, aminek köze van költségekhez, engedményekhez vagy visszatérítésekhez;
b. Promóciós megállapodások vagy tevékenységek;
c. Termelési volumenek vagy kapacitások;
d. Kereskedelmi megállapodások részletei;
e. Termék vagy üzleti tervek;
f. Beszállítókra vagy vevőkre vonatkozó nem nyilvános információk, ilyen például az, hogy a tagok melyik vevővel kereskednek, milyen kondíciókkal kereskednek, illetve milyen tárgyalásokat folytatnak
g. nem nyilvános piaci részesedési adatok
h. nem nyilvános eladási adatok (mennyiségben és értékben)

(4) Az Önszabályozó Reklám Testület valamennyi eljárása a Testület valamely tagjának jelenlétében történik. Az Önszabályozó Reklám Testület valamennyi tagja, képviseletében eljáró személy köteles az általa, az Önszabályozó Reklám Testület tevékenységével összefüggésben, megismert és üzletileg érzékeny információt titokban tartani.

(5) Az Önszabályozó Reklám Testület valamennyi eljárásáról jegyzőkönyvet kell vezetni, amelyben jelen eljárási szabályok megismertetését rögzíteni kell.

(6) Ha bármely jelenlévő vagy érintett úgy ítéli meg, hogy a tevékenység elfogadhatatlan tartalmú, akkor kérelmére az Önszabályozó Reklám Testülte eljárását, tevékenységét szüneteltetni kell a jogi tanácsadó véleményének beszerzéséig. A kérelemben meg kell jelölni annak indokát, a jogi vélemény beszerzéséhez szükséges mértékben. A kérelmet elutasítani nem lehet.
2.§ Az Előzetes Kontroll különös szabályai

(1) Az Önszabályozó Reklám Testület Etikai Ad Hoc Bizottságának valamennyi tagja, ideértve az állandó és eseti szakértőket is, köteles az általa, az Önszabályozó Reklám Testület tevékenységével összefüggésben, megismert és üzletileg érzékeny információt titokban tartani.

(2) A Bizottságnak nem lehet az ügy szempontjából érintett versenytárshoz kötődő tagja, erről a napirend ismeretében, valamennyi Bizottsági tag nyilatkozik. A nyilatkozat megtörténtét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.

(3) Összeférhetetlenségét jelző Bizottsági tagot az érintett napirendi pont tárgyalásából ki kell zárni.

3.§ Az Etikai Ad Hoc Bizottság eljárásnak szabályai

A kérelmező és a kérelmezett vagy bármely jelenlévő kifejezetten kérheti, hogy az általa Bizottság felé közölt információt a Bizottság a másik féllel és/vagy versenytárssal ne ossza meg. A kérelmet nem kell indokolni és a Bizottság köteles ennek megfelelően a másik fél és/vagy a versenytárs távollétében megismerni az adatot.