Olimpia, VB és EB

UEFA 2020 – Guideline

AZ UEFA jogtulajdonosként nemcsak a mérkőzésekre, hanem a kereskedelmi jogokra is figyel.  Az eseménnyel kapcsolatos szabályokat a szervező UEFA fogalmazta meg és tette közzé. Az UEFA csak az eredeti, teljes anyag elérhetőségének közzétételéhez járult hozzá.

;

FIFA 2018 – Guideline

A közelgő foci vébé reklámozásra vonatkozó szabályaira és a védjegyeire hívja fel a figyelmet az ÖRT. A 2018-as Foci vébé reklámozásra vonatkozó szabályait a FIFA fogalmazta meg, amely kitér az elnevezésekre és a grafikai megjelenítésekre is.

;

ÖRT-MOB közös állásfoglalás az olimpiai elemek használatáról – 2018

2018. a téli olimpia éve, így számos ötlet merül fel az „olimpia” szó, vagy valamely olimpiai jelkép kereskedelmi vagy egyéb célú felhasználására. Tekintettel arra, hogy ezek jogi védelem alatt állnak, a Magyar Olimpiai Bizottság és az Önszabályozó Reklám Testület közös állásfoglalást készített a kommunikációs szakma munkájának megkönnyítésére

ÖRT-FINA közös állásfoglalás a Vizes Világbajnokság védjegyeinek hsználatáról , FINA Brand Manual – 2017

2017-ben kerül megrendezésre a Budapesten a FINA (Nemzetközi Úszószövetség) 17. Világbajnoksága, ezért fontos leszögezni, hogy a tornával kapcsolatos összes kereskedelmi jog tulajdonjoga és kezelése a Nemzetközi Úszószövetséget (FINA) illeti. Tekintettel arra, hogy a védjegyek oltalom alatt állnak, ezért a 2017-es FINA Vizes Világbajnokság szervező bizottsága és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közös állásfoglalást készített a kommunikációs szakma munkájának megkönnyítésére.

A 2017-es FINA világbajnokság alkalmából a FINA részletes útmutatót készített az eseménnyel kapcsolatos védjegy oltalomról.

Kérjük a reklámozókat, amennyiben a vizes világbajnoksággal kapcsolatos üzenetet kívánnak a reklámjukban használni, úgy az útmutatókat alaposan tanulmányozzák, hogy megfelelő, etikus reklámok készüljenek.

ÖRT-MOB közös állásfoglalás az olimpiai jelképek használatáról – 2016

2016. az olimpia éve, így számos ötlet merül fel az „olimpia” szó, vagy valamely olimpiai jelkép kereskedelmi vagy egyéb célú felhasználására. Tekintettel arra, hogy ezek jogi védelem alatt állnak, a Magyar Olimpiai Bizottság és az Önszabályozó Reklám Testület közös állásfoglalást készített a kommunikációs szakma munkájának megkönnyítésére.

ÖRT-MLSZ közös állásfoglalás az Európa Bajnokság védjegyeinek használatáról – 2016

2016-ban kerül megrendezésre a franciaországi labdarúgó Európa-bajnokság, ezért fontos leszögezni, hogy a tornával kapcsolatos összes kereskedelmi jog tulajdonjoga és kezelése az Európai Labdarúgó Szövetséget (UEFA) illeti. Tekintettel arra, hogy a védjegyek oltalom alatt állnak, a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közös állásfoglalást készített a kommunikációs szakma munkájának megkönnyítésére.

FIFA Guideline

A 2014-es futball világbajnokság alkalmából a FIFA részletes útmutatót készített az eseménnyel kapcsolatos védjegy oltalomról.
Kérjük a reklámozókat, amennyiben a futball világbajnoksággal kapcsolatos üzenetet kívánnak a reklámjukban használni, úgy az útmutatót alaposan tanulmányozzák, hogy megfelelő, etikus reklámok készüljenek.