Gyerek

A reklámipar különös gondot fordít a sérülékeny célcsoportokra, amelyek közül a gyermekek védelme kapja a legnagyobb figyelmet. Természetesen külön kell kezelni a gyermekeknek szóló reklámot a gyermekeknek szóló termék – de a felnőtteknek szóló reklámtól -, és a gyermek szerepeltetésével (teljes családhoz tartozó gyermek képével) készült reklámokat.

A gyermekeknek szóló reklám megítélésekor fontos annak vizsgálata, hogy milyen korcsoportnak szól a reklám. A hazai szabályozás nem egyértelmű e tekintetben, a nemzetközi trend a 12 éves kornál tartja célszerűnek meghúzni a határt.

Számos európai tanulmány vizsgálja a gyermekek és a reklám viszonyát, továbbá a szülők álláspontját.
A reklámszakma össz-iparági felelősségét a Magyar Reklámetikai Kódex gyermekekre vonatkozó szabályai foglalják össze.

Gyermekszereplők a digitális reklámokban

A digitális világban már nem csak felhasználóként, de aktív szereplőként is jelen vannak a gyermekek – gyakran a reklámokban is, influencerként és influencer gyermekeként.

Mire ügyeljenek a megbízók, hogy jogszerűen, etikusan, a gyermekek emberi méltóságát és digitális lábnyomát is figyelembe véve járjanak el? Erről adott ki ajánlást az ÖRT a Hintalovon Alapítvánnyal együttműködve.

Rövidített ajánlás / angol

Infografika

Az egyes iparágak saját hatáskörükön belül külön vállalásokat is tesznek:

  • A legnagyobb élelmiszeripari vállalatok az Európai Táplálkozás, Testmozgás és Egészség Platformon az EU Pledge keretében (http://www.eu-pledge.eu)
  • A világ vezető alkoholgyártói az Európai Alkohol Fórumon a fiatalkorúak további védelme érdekében 2012 tavaszán tettek külön vállalásokat

Tagjaink számára a hazai szabályozásban való eligazodásban segítséget nyújtunk elvi állásfoglalásainkkal.