Alkohol

A reklám önszabályozásának egyik kiemelt területe az alkoholtermékek felelős kommunikációja. Bár a túlzott alkoholfogyasztás összetett, sokrétű társadalmi probléma, ennek megoldásához, illetve elkerüléséhez a reklámipar a maga területén – a felelős kommunikációval – kíván hozzájárulni.

Az EU Alkohol és Egészség Fóruma a téma komplexitásának megfelelően vizsgálja a kérdést. A Fórum keretében az ipar szereplői számos vállalást tettek a felelős reklámozásra.

Vállalások:

  • EFRD: az európai felelősségteljes alkoholfogyasztás fóruma, melynek tagjai az európai alkoholgyártók saját kódexet dolgoztak ki, amely legutolsó módosításával már a digitális kommunikációra is kiterjed.
  • Brewers of Europe: Sörgyártók Európai Szövetsége vállalásait szintén kiterjesztette a digitális kommunikációra is 2012-ben
  • A reklámszakma össz-iparági felelősségét a Magyar Reklámetikai Kódex alkoholra vonatkozó szabályai foglalják össze.

Monitoring:

A vállalások betartását az önszabályozó szervezetek ellenőrzik. A monitoringokról készített beszámolók letölthetőek innen.