Magatartásminta

Reklámok az egészségügyi veszélyhelyzet esetén

Az ÖRT annak érdekében, hogy a reklámszakma megfelelő, követendő példát mutasson a társadalom számára a reklámokon keresztül is, az alábbi pontokban fogalmazza meg a járványügyi veszélyhelyzetre vonatkozó etikai iránymutatásait a reklámozók, reklámkészítők, valamint a reklámközvetítők számára.

Járványügyi veszélyhelyzet

Ártalmas magatartásra ösztönzés

A médiatartalomban közzétett kereskedelmi közlemény nem ösztönözhet az egészségre, a biztonságra és a környezetre ártalmas magatartásra. Ennek megítélése szempontjából azonban nem a termék jellege, használhatósága, hanem a kereskedelmi közlemény üzenete az irányadó.

Környezetre ártalmas magatartás bemutatása és környezetvédelmi szempontok

A jogszabály a környezetre ártalmas magatartás ösztönzését tiltja, azonban azzal kapcsolatban nem létezik iránymutatás, hogy egy bemutatott magatartás mikortól minősül ilyennek.

Kornyezetre_artalmas_magatartas